حجت الاسلام وکیلی در نشست تحلیلی بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد؛
حجت الاسلام و المسلمین وکیلی در نشست تحلیل و ایده پردازی بیانیه گام دوم انقلاب گفت: این بیانیه با رویکردی تمدن ساز و دستوری برای آمادگی ظهور منجی عالم بشریت نگاشته شده است.
کد خبر: ۷۲۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 28 February 2019

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام وکیلی در اولین نشست تحلیل و ایده ‏پردازی بیانیه گام دوم انقلاب که به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی با حضور فعالان و شخصیت های مطرح اجتماعی استان برگزار شد گفت: بیانیه مقام معظم رهبری در تبیین گام دوم انقلاب اسلامی با رویکردی تمدن ساز و دستوری برای آمادگی ظهور منجی عالم بشریت نگاشته شده است.

حجت الاسلام وکیلی در خصوص نگاه به بیانیه رهبر از زاویه تمدن‏سازی، عنوان کرد: تمدن مجموعه و شبکه ای از نظام های پایدار اجتماعی است که در هم افزایی خود، جامعه را به سمت سعادت پیش می برد و در جریان نگاه تمدنی، انسان باید به دنبال رقم زدن ساختارهایی باشد که در دراز مدت پایدار و اثرگذار باشند. رهبر انقلاب اسلامی در این بیانیه نگاهی بلند مدت دارند که چهل سال را یک قدم تلقی می کنند و به ما می آموزند که در برنامه ریزی برای آینده خود نگاهی بلند مدت داشته باشیم و همواره به این موضوع توجه کنیم که تمدن بر دوش علم سوار است و لازمه ساختن یک تمدن، پژوهش است که تنها در صورت ایجاد تمدنی نوین می توان برای طلوع خورشید ولایت عظمی(عج) آماده شد.

وی به ضرورت کسب آگاهی جوانان در حوزه دانش علوم انسانی تأکید وبیان کرد: از آن جا که در منظر مقام معظم رهبری مهمترین دانش در حوزه پیشرفت جوامع، دانش علوم انسانی است، جوانان باید در یک حرکت نظام‏مند با مجهز شدن به این علم گسترده، توانمند شده و به سمت منبع قدرت پیش بروند و مطمئنا اگر حرف جوانان از روی سند و مدرک و با استدلالی قوی همراه باشد قطعا دولتمردان آنها را جذب خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار